سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارادوکس نوآوری استانداردها (2)

تقریباً 20 سال پیش از شروع آن. اگر تا به حال در App Store یا فروشگاه Google Play برای یک برنامه پادکست جستجو کرده باشید، احتمالاً با موجی از نتایج جستجو مواجه شده اید. از برخی جهات، این تقسیم‌بندی برای کاربران عالی است، زیرا به این معنی است که آن‌ها در انتخاب محصولی که برای گوش دادن به پادکست خود استفاده کنند، انعطاف‌پذیری زیادی دارند. اما در عین حال، این چندپارگی برای نوآوری بد است و نوآوری در تجربیاتی که مبتنی بر RSS هستند را تقریبا غیرممکن می‌کند، به این معنی که تجربه گوش دادن به پادکست تقریباً برای کل پادکست کهنه و بدون تغییر باقی مانده است. چرا؟ همانطور که در بالا ذکر شد، استانداردها بر اساس اجماع هستند، به این معنی که تغییرات در زبان اصلی که این برنامه‌های پادکست را تقویت می‌کند، به راحتی انجام نمی‌شود. برای درک بهتر این پویایی، قیاس زیر را برای برنامه ریزی تعطیلات در نظر بگیرید.

تعطیلات خانوادگی

انجام پروژه انجام پروژه متلب متلب

تصور کنید شما  در یک تعطیلات به مدت دو هفته در کشوری که قبلا هرگز به آن سفر نکرده اید، بدون اینکه زیاد فکر کنید. می‌خواهید رزرو شام امشب را لغو کنید و به جای آن به کنسرت بروید؟ تو می توانی. آیا می‌خواهید بازدید از موزه فردا را نادیده بگیرید و در عوض یک ماشین برای رفتن به شهر دیگری اجاره کنید؟ تو می توانی.

 

حالا، همان سفر را تصور کنید، اما به جای این که شما دو نفر، فرزندانتان، والدینتان، پدر و مادرتان، سه دوست، برادرتان، شریک زندگی او و چهار فرزندشان همگی با هم همراه باشید. این یک سفر کاملا متفاوت است، درست است؟ در این نسخه از سفر، همه چیز باید با دقت برنامه ریزی شود. و اگر تصمیم دارید که می خواهید در برنامه سفر تغییراتی ایجاد کنید، باید همه را به توافق برسانید، که تقریبا غیرممکن است. چیزی که در نهایت به آن دست می یابید، گذراندن زمان عالی با خانواده و دوستانی است که مدتی است ندیده اید، اما سفری مبتنی بر اجماع که به مراتب کمتر جالب و منحصر به فرد است.

 

این چیزی است که ساختن محصولات بر اساس استانداردهایی است که مقیاس و پذیرش گسترده ای به دست آورده اند. هر زمان که تیمی بخواهد کاری هیجان‌انگیز و جدید انجام دهد که از محدودیت‌های استاندارد فراتر می‌رود، باید از هر ذینفعی (یا حداقل به اندازه کافی برای رسیدن به توده بحرانی پذیرش) که آن استاندارد را پذیرفته است، بخواهد که تغییر را نیز بپذیرد، در غیر این صورت تغییر بی فایده است و اگر به هر حال با تغییر پیشروی کنید و استاندارد را بشکنید، مزایای استاندارد را از دست خواهید داد. این کار برای تعدادی از دوستان و خانواده در تعطیلات به اندازه کافی سخت است، اما فقط تصور کنید که سعی کنید این کار را با شرکت های مختلف، بزرگ و کوچک، همه با علایق و اولویت های متفاوت و بالقوه رقیب انجام دهید. این پارادوکس ساختمان با استانداردها است.

پارادوکس نوآوری استانداردها

طراحی لوگو بهترین طراحان لوگو 

پارادوکس نوآوری استانداردها در هنگام ساختن یک محصول جدید بر اساس استانداردها، با تیم‌های مبادله‌ای مواجه می‌شوند. دستیابی به تناسب بازار محصول می تواند بسیار سریعتر اتفاق بیفتد زیرا یافتن مخاطب برای محصول آسان تر است، اما سرعت نوآوری در نهایت به دلیل اینرسی بازار و توسعه استانداردهای مبتنی بر اجماع ثابت می شود. اگر و زمانی که یک تیم تصمیم به شکستن استاندارد به نفع نوآوری بدون جلب رضایت سایر ذینفعان بگیرد، مزایای استاندارد از بین می رود. هر چه ذینفعان در یک اکوسیستم بیشتر باشد، افراد بیشتری باید به توافق برسند (و بنابراین، تغییر آن سخت تر است).

 

اکنون، در مقایسه با ساختن در سیستم های بسته و اختصاصی که بر اساس استاندارد نیستند، به این موضوع فکر کنید. وقتی همه چیز را از ابتدا می‌سازید، تیم‌ها می‌توانند بدون نگرانی در مورد خرید از طرف ذینفعان ناسازگار، فناوری را به هر حال که مناسب می‌دانند پیاده‌سازی و تغییر دهند. نکته منفی این سناریو البته این است که توسعه گران تر خواهد بود و یافتن مناسب بازار محصول ممکن است بسیار چالش برانگیزتر باشد. با این حال، هنگامی که یک محصول مناسب بازار محصول را پیدا کرد، هیچ سقف استانداردی برای جلوگیری از تسریع سطح نوآوری یک تیم وجود ندارد.

نموداری که مبادلات پارادوکس نوآوری استانداردها را نشان می‌دهد - نوشته مایکل میگنانو

پارادوکس نوآوری استانداردها

 

پارادوکس نوآوری استانداردها، تیم‌ها را مجبور می‌کند در هنگام ساخت محصولات جدیدی که می‌توانند از طریق استانداردها تسریع شوند، انتخابی انجام دهند: استانداردی را اتخاذ کنند و فوراً از مزایای توزیع/قابلیت همکاری با اکوسیستم وسیعی از محصولات موجود (به بهای نوآوری طولانی‌مدت) بهره ببرند. یا همه چیز را از ابتدا بسازید تا انعطاف پذیری نهایی و پتانسیل نوآوری را فعال کنید (به قیمت اتصال به مخاطبان موجود)؟

پارادوکس در پادکست ها

 

ما در روزهای اولیه، قبل از اینکه توسط Spotify خریداری شویم، هنگام ساخت Anchor با RSS با این پارادوکس مواجه شدیم. ایجاد تغییرات نوآورانه در قالب پادکست تقریبا غیرممکن بود، زیرا بر اساس یک استاندارد RSS عملاً تغییرناپذیر بود.

طراحی سایت سفارش طراحی سایت سایت

برای مثال، فرض کنید می‌خواستیم یک بخش نظرات را برای قسمت‌های پادکست فعال کنیم و این نظرات در فید RSS نمایش در دسترس باشد. تا زمانی که بتوانیم صدها برنامه گوش دادن به پادکست را در اختیار داشته باشیم تا این تغییر را بپذیرند، نظرات نمی توانند