سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارادکس نوآوری استاندارد ها

پارادوکس نوآوری استانداردها

استانداردها، مانند RSS برای پادکست‌ها، فناوری‌های نوظهور را قادر می‌سازد تا در عصر اطلاعات با سهولت اتصال آنها به اکوسیستم‌های موجود، در سطح وسیعی در عصر اطلاعات گسترش یابند. اما نعمت استانداردسازی در نهایت هزینه دارد و در نتیجه نوآوری آسیب می بیند. به عنوان مثال، به همین دلیل است که قالب پادکست در طول تاریخ 20 ساله خود عمدتاً راکد مانده است.

طراحی سایت سفارش طراحی سایت سایت

استانداردهای فنی عالی هستند. استانداردها به تیم ها کمک می کنند تا در زمان و هزینه صرفه جویی کنند و به آنها زبان مشترکی برای نحوه تعامل محصولاتشان با سایر محصولات می دهند و نیاز به ساخت هر جزء در بازار یا تعریف مجدد نحوه ارتباط سیستم ها با یکدیگر را از بین می برند. برای مثال، تیمی که یک کلاینت ایمیل جدید ایجاد می کند، نیازی به اختراع مجدد قالب نحوه انتقال ایمیل بین فرستنده و گیرنده ندارد. در عوض آنها فقط می توانند SMTP (پروتکل انتقال ایمیل ساده، استانداردی که نحوه کار انتقال ایمیل را تعریف می کند) را اتخاذ کنند و بر ایجاد یک تجربه عالی برای کاربران خود تمرکز کنند. این بدان معناست که وقتی کسی بخواهد کاری را انجام دهد که قبلا انجام شده است دوباره اختراع نمی‌شود - آنها فقط می‌توانند استاندارد را اتخاذ کنند و توسعه محصول خود را تسریع بخشند و به مخاطبان خود - و اغلب متناسب با بازار محصول - خیلی سریع‌تر از ساختن کاملاً اختصاصی دسترسی پیدا کنند. محصولات

 

علی‌رغم مزایای محصولات مبتنی بر استاندارد که می‌توانند سریع‌تر به مخاطب دست یابند، معاوضه این است که یک مانع کمتر برای ورود به این معنی است که محصولات بیشتری در یک دسته ایجاد می‌شوند که باعث تکه‌تکه شدن بازار و در نهایت سرعت آهسته نوآوری می‌شود. من این مبادله را پارادوکس نوآوری استانداردها می نامم و در زیر آن را با جزئیات بیشتر توضیح خواهم داد.

اما اول… استاندارد دقیقاً چیست؟

 

به زبان ساده، یک استاندارد مشخصه ای است برای اینکه چگونه یک فناوری (سخت افزار یا نرم افزار) باید با فناوری های دیگر صحبت کند. استانداردها عموماً توسط جامعه ایجاد می‌شوند، اما از طریق اجماع توسط کمیته‌هایی که معمولاً برای هر کسی که می‌خواهد مشارکت داشته باشد، تأیید و حفظ می‌شود. برخی از نمونه‌های کلاسیک استانداردها در فناوری مدرن عبارتند از HTTP (برای مرور وب)، SMTP (برای انتقال ایمیل)، RSS (برای پخش محتوا، مانند وبلاگ‌ها یا پادکست‌ها)، یا SMS (برای ارسال و دریافت پیام‌های متنی).

مزایای استانداردسازی

طراحی لوگو طراحان لوگو

برای درک کامل دامنه مزایایی که استانداردها برای تیم‌های محصول ارائه می‌کنند، باز کردن نمونه‌ای از جمله RSS (Seally Simple Syndication) در پادکست‌ها مفید است. RSS مدت‌هاست که ستون فقرات پادکست‌ها بوده و مکانیزم توزیع قدرتمندی را ارائه می‌دهد که به سازندگان امکان می‌دهد صدای خود را از یک نقطه پایانی منتشر کنند و بلافاصله محتوای خود را به هر پلتفرم مصرفی که می‌خواهد آن را وارد کند، انتقال دهند. RSS در دو دهه گذشته با تعریف زبانی برای نحوه برقراری ارتباط شبکه وسیعی از پادکست‌ها و برنامه‌های گوش دادن به پادکست، پادکست‌ها را در اینترنت باز شکوفا کرده است. برای انتشار صدا از طریق RSS، یک سازنده (یا پلت فرم پادکست، از طرف سازنده) باید پادکست را در قالب خاصی منتشر کند و فقط پارامترهای تعریف شده در استاندارد را شامل شود، مانند URL که به هنر جلد پادکست اشاره می کند، فهرستی از موارد قسمت ها و غیره

 

من زمان زیادی را صرف کار با RSS کرده‌ام، با همکاری بنیانگذار Anchor، یک پلتفرم ایجاد پادکست که توسط Spotify در سال 2019 خریداری شد. Anchor انتشار پادکست از iOS، Android یا مرورگر وب خود را برای هر کسی، در هر کجا، آسان می‌کند. بدون هیچ گونه تجربه یا دانش فنی قبلی یکی از چیزهایی که Anchor را برای سازندگان جادویی می‌کند این است که پادکست‌ها را از طریق RSS در تمام پلتفرم‌های گوش دادن به پادکست با ضربه زدن یک دکمه منتشر می‌کند. این قابلیت توزیع قدرتمند یکی از مواردی است که Anchor را قادر ساخت تا به سرعت رشد کند و در نهایت به بزرگترین پلتفرم پادکست دنیا تبدیل شود.

 

در حالی که RSS کمک بزرگی به ما در ساخت Anchor در سمت ایجاد پادکست بود، RSS همچنین برای فعال کردن بخش مصرف پادکست مفید بوده است. تقریباً همه برنامه‌های گوش دادن به پادکست جهان که در دنیای پادکست‌ها وجود دارند (مانند Apple Podcasts، Spotify، Overcast و بسیاری دیگر) از دریافت پادکست‌های RSS پشتیبانی می‌کنند. مزیت انجام این کار بسیار زیاد است: اگر یک برنامه گوش دادن به پادکست این استاندارد را بپذیرد، می‌تواند به طور خودکار همه پادکست‌های جهان را فوراً در اختیار کاربران خود قرار دهد. مشابه مثال ایمیلی که در بالا استفاده کردم، این بدان معناست که این برنامه‌های شنیداری می‌توانند روی یک تجربه کاربری عالی تمرکز کنند، اما لازم نیست نگران ایجاد جنبه محتوایی کسب‌وکار خود باشند. محتوا در حال حاضر در اینترنت باز وجود دارد، و می‌توان آن را به راحتی در تجربه شنیداری برای لذت بردن کاربران قرار داد.

مبادلات

انجام پروژه انجام پروژه متلب متلب

از آنجایی که استفاده از RSS باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه برنامه‌های گوش دادن به پادکست می‌شود و آنها را مجبور به اختراع مجدد روش جریان محتوا در اکوسیستم پادکست نمی‌کند، به این معنی است که موانع برای یافتن مخاطب برای این برنامه‌ها کمتر است. در نتیجه، بسیاری از این برنامه ها وجود دارند، و بنابراین مقدار زیادی از تکه تکه شدن بازار در اکوسیستم پادکست پدیدار شده است.