سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارادوکس نوآوری استاندارد ها (3)

در قسمت شنیداری پادکست پشتیبانی شود. بدون این پشتیبانی، هیچ انگیزه ای برای سازندگان برای پذیرش و مشارکت با نظرات وجود نخواهد داشت و این ویژگی بلافاصله با شکست مواجه می شود.

 

به عنوان مثالی دیگر، فرض کنید می‌خواستیم یک سیستم غنی‌تر و پویاتر برای تجزیه و تحلیل پادکست بسازیم که سازندگان را قادر می‌سازد عملکرد نمایش‌هایشان را بهتر درک کنند، بنابراین پتانسیل درآمدشان را از طریق اشکال مدرن تبلیغات اینترنتی افزایش می‌دهند. تا زمانی که بتوانیم صدها برنامه شنیداری پادکست را برای پذیرش تغییر پیشنهادی ارائه کنیم، بازگرداندن داده‌های غنی‌تر از برنامه‌های شنیداری به پلتفرم انتشار امکان‌پذیر نخواهد بود و نوآوری با شکست مواجه می‌شود.

طراحی سایت سفارش طراحی سایت سایت

 

این پارادوکس از نوع RSS، گورستانی از برنامه‌های گوش دادن به پادکست را در دو دهه گذشته ایجاد کرده است، بسیاری از آنها تلاش کرده‌اند یک برنامه پادکست متمایز را در بالای یک اکوسیستم کامل که بر اساس یک استاندارد کاملاً ریشه‌دار است، ناموفق بسازند.

پارادوکس در پیام رسانی

 

در اینجا مثال دیگری وجود دارد که محدودیت های ساختمان با استانداردها را برجسته می کند: SMS، استاندارد پیام های متنی. اختراع استاندارد SMS در دهه 1980 اتفاق افتاد. پس از تقریباً یک دهه، پس از جذب همه ذینفعان لازم، سرانجام در سال 1992 به اولین اپراتور تلفن همراه و تلفن همراه راه اندازی شد و در نهایت در سال 1999 به مقیاس رسید (به یاد داشته باشید: پذیرش استانداردها مستلزم اجماع بسیار زیادی است). پس از انجام این کار، هر کسی در هر کجای دنیا می‌تواند با تلفن همراهی که از پیامک پشتیبانی می‌کند، بدون در نظر گرفتن ارائه‌دهنده یا دستگاهی که از آن استفاده می‌کند، به هر شخص دیگری پیامک ارسال کند.

 

سپس، شخصی ایده درخشانی برای اضافه کردن یک ویژگی جدید به پیام‌های متنی داشت: تصاویر! چقدر شگفت انگیز خواهد بود اگر بتوانید از طریق پیامک روی تلفن همراه خود عکس بفرستید؟ اما از آنجایی که پیامک یک استاندارد باز بود، نمی‌توان تصاویر را فقط در آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزار کدگذاری کرد. خود استاندارد باید تغییر می‌کرد و هر سازنده و شرکت‌کننده دستگاه باید با این تغییر موافقت می‌کرد و این تغییر را از طریق استاندارد جدیدی اتخاذ می‌کرد: MMS. و بنابراین تقریباً یک دهه دیگر طول کشید تا سرانجام MMS به مقیاس رسید.

 

اکنون iMessage، سرویس پیام‌رسانی اختصاصی اپل را انتخاب کنید، که اصلا استاندارد نیست. iMessage قادر به کار است زیرا تعداد زیادی از مردم به سرعت محصول شگفت انگیز - البته اختصاصی - را پذیرفتند: iPhone. برای استفاده از iMessage، باید یک دستگاه اپل مانند آیفون داشته باشید که مطمئناً یک اشکال است. و اگر در دستگاه اپل به شخص دیگری پیام دهید، از مزایای خود سرویس با سرعت بسیار سریع بهبود می یابد. اپل با ایجاد اکوسیستم اختصاصی خود توانسته است به سرعت در تجربه پیام‌رسانی نوآوری کند و اکنون هیچ چیز شبیه پیامک به نظر نمی‌رسد.

جدول زمانی نشان دهنده تاریخچه پیام رسانی، چه با استاندارد و چه بدون استاندارد، توسط مایکل میگنانو

تاریخچه مختصری از پیام رسانی، با و بدون استاندارد

انجام پروژه انجام پروژه متلب متلب

فقط به این فکر کنید که iMessage در طول سال ها چقدر تغییر کرده است. در اوایل، از پیامک قابل تشخیص نبود. اما اکنون، با ویژگی‌هایی مانند رسید خواندن، گالری عکس، فیلترهای چهره و Memojis، فروشگاه App، یادداشت‌های صوتی، بسیار غنی است و این فهرست ادامه دارد. و همین را می توان در مورد اسنپ چت، مسنجر، واتس اپ و بسیاری دیگر از پلتفرم های پیام رسان اختصاصی گفت. تنها راهی که این پلتفرم‌ها توانستند به این سطح - و سرعت - از نوآوری برسند، ساختن خارج از استاندارد پیام کوتاه بود (اگرچه، مهمتر از همه، این به قیمت امکان تعامل با سایر سیستم‌ها، در نتیجه محدود کردن مخاطبان بالقوه) بود. .

پارادوکس در خبرنامه ها

 

در اینجا یک نمونه جدیدتر دیگر است. احتمالاً در مورد محصول خبرنامه شگفت انگیز، Substack شنیده اید. این پلتفرمی است که سازندگان را قادر می‌سازد تا کسب‌وکارهای خبرنامه خود را بسازند، میزبانی کنند و مقیاس‌بندی کنند. نکته هوشمندانه در مورد Substack این است که از یک استاندارد باز استفاده می کند - در این مورد، SMTP، استانداردی که ایمیل را تقویت می کند - تا به راحتی خبرنامه ها را برای هر کسی که صندوق ورودی ایمیل دارد توزیع کند.

 

برخلاف مثال پادکست بالا، که در آن هر پلتفرمی که RSS را پذیرفته باشد می‌تواند فوراً طرف عرضه مشکل مرغ و تخم‌مرغ را حل کند، Substack برعکس عمل کرد: طرف تقاضا را با اطمینان از اینکه همه مصرف‌کنندگانش قبلاً راهی برای خواندن دارند حل کرد. محتوای خبرنامه این یک استراتژی واقعا هوشمند است، و بنابراین به عنوان یک پلتفرم، به سرعت شروع به کار کرد و تعداد زیادی از نویسندگان برجسته و تعداد زیادی از مشترکین پولی را جذب کرد.

طراحی لوگو بهترین طراحی لوگو

لوگو

اما علی‌رغم توانایی شگفت‌انگیز استفاده از SMTP برای توزیع فوری بین خوانندگان، با این رویکرد معاوضه‌ای وجود دارد: ایمیل ثابت است و تا زمانی که مشتریان ایمیل از استاندارد SMTP پشتیبانی می‌کنند، ثابت می‌مانند. این بدان معناست که Substack نمی‌تواند از ایمیل برای انجام هر کاری پویا، مانند شخصی‌سازی تجربه کشف خواننده در زمان واقعی در مشتری ایمیل استفاده کند. یا شامل یک بخش نظرات پویا است که در زمان واقعی به روز می شود. یا هر نوع ویژگی دیگری را که تجربه سازنده یا خواننده را بهبود می بخشد، اما به نوعی رابط پویا در داخل یک کلاینت ایمیل نیاز دارد، پیاده سازی کنید. مانند th